trade@nordis.com.pl, office@nordis.com.pl tel. 68 324 26 91
Lody Warzywa i owoce Dania gotowe Linia Kids

Aktualności

Data dodania: 25.04.2013

W cztery miesiące Polacy zjadają 70% rocznej produkcji lodów

Polacy jedzą lody praktycznie tylko przez cztery miesiące, od maja do sierpnia. Wtedy spożywamy ok. 70 proc. całej rocznej produkcji – mówi Tomasz Meller, dyrektor generalny Grupy Nordis, która produkuje lody i wyroby mrożone. Jesteśmy też przyzwyczajeni do tradycyjnych smaków, najczęściej sięgamy po lody śmietankowe, waniliowe, czekoladowe i truskawkowe.

W Polsce najczęściej jemy tzw. lody impulsowe na patyku, w kubeczku lub rożku. Kupujemy je w małych sklepach, blisko domu, z uwagi na ich nietrwałość. Sprzedaż lodów w Polsce jest niemal całkowicie zależna od aury. – W gorące dni zamówienia rosną błyskawicznie, ale kiedy pada deszcz już nikt nie chce jeść lodów – mówi Tomasz Meller, dyrektor generalny Grupy Nordis. – Na preferencje klientów ma wpływ także intensywność upałów, np. przy ok. 20 stopniach Celsjusza i wyżej kupujemy najczęściej lody na bazie mleka. Kiedy temperatura dochodzi do ok. 30 stopni, znacznie chętniej sięgamy po sorbety, lody na bazie soków owocowych, które przynoszą orzeźwienie.

O rozwoju polskiego rynku, dającego szansę na dogonienie Europy Zachodniej, gdzie rocznie zjada się kilka razy więcej lodów niż w Polsce, świadczy wzrost sprzedaży w kategorii lodów familijnych, w dużych opakowaniach, szczególnie tych o najwyższej jakości, np. Nordis Cadenza, Nordis Dafne i Nordis Słodka Rewia. Zdecydowana większość takich lodów sprzedawana jest w pudełkach plastikowych. Popularne są też rolady lodowe, dostępne w kartonowych pudełkach, ale ich sprzedaż rośnie jednak zdecydowanie wolniej. Przeważają opakowania 900-1000 ml. Opakowania 500 ml i 750 ml cieszą się mniejszym zainteresowaniem z uwagi na stosunkowo wysoką cenę w przeliczeniu na 100 ml.

Nordis wskazuje, że polscy konsumenci mają kilka ulubionych, tradycyjnych smaków lodów: śmietankowy, waniliowy, czekoladowy i truskawkowy. Firma stara się przełamywać te przyzwyczajenie i wprowadza w tym roku nowy, bardzo wyrazisty smak na bazie mięty Nordis Miętus, a także Klaps Zielona Moc, sorbet będący mieszanką soków owocowych, w tym tropikalnych (przetarte południowoamerykańskie owoce lulo, kiwi, maracuja, cytryna i jabłko), jak również serię lodów w rożkach bazujących na prawdziwych owocach. Najwięcej smaków można znaleźć w nowości Nordis ColoColo. Jest to trzywarstwowy lód w kubeczku o smaku biszkoptowym, jogurtowym i truskawkowym, z kulkami czekoladowymi oraz sosami malinowym i o smaku czekoladowym.

– Uważamy, że lody powinny przyciągać przede wszystkim doskonałym smakiem – mówi Tomasz Meller, dyrektor generalny Grupy Nordis. – Dlatego wprowadzamy w tym roku lody w rożkach bazujące na prawdziwych owocach. Oferują wyrazisty, pełny smak truskawek, jagód czy wiśni, łatwy do odróżnienia od smaku lodów produkowanych z aromatów, które, niestety, zdominowały nasz rynek.

NORDIS – NAJBARDZIEJ POPULARNE LODY IMPULSOWE:
Nordis Bajka – lody o smaku waniliowym z nadzieniem owocowym w polewie czekoladowej z orzechami.
Nordis Wisus – lody o smaku waniliowym z pysznym nadzieniem o smaku krówki w kremowej polewie czekoladowej z orzechami.
Nordis Milord – lody waniliowe z orzechami i migdałami w polewie czekoladowej lub lody truskawkowe w białej polewie czekoladowej oraz Milord w wersji maxi.
Nordis Rożek – kokosowy, jagodowy, toffi, truskawkowy, cytrynowy, czekoladowy, waniliowy, śmietankowy i rożek maxi z dodatkiem owoców leśnych i galaretki.

< Powrót